Saturday, October 2, 2010

EPISOD LAMA | Satu lagi episod hidup aku berakhir disini

| berakhirny SUKEM 1 Oct 2010 pada 
tahun ini, maka berakhir jugaklah 
satu lagi episod hidup aku dalam 
dunia keolahragaan, berlari2, 
menari2 atas track tah pape..haha.. 
rasany cukup dah kot utk setakat ini 
aku menceburi hidup aku dalam dunia 
olahraga..aku ingin membawa hidup baru..





| "KTSN".. aku ade gaya budak medic tak?? haha



| penglibatan awal aku dalam dunia 
olahraga ni start dari skewl rendah 
lagi sebenarny.. ingat lagi tyme tu 
aku join rumah Merah..hmpir setiap 
kali kejohanan sukan sekolah, rumah 
Merah menang.. mnjadi tradisi rumah 
Kuning plak akan jadi musuh ketat 
kiteorg..hehe.. sronok lak ttber 
terkenang2 balik zaman persekolahan 
dulu.. mesti comeL jer law blh tgk 
aku berlari2 cmne.. =)



| nuthing more than juz some ordinary track.., but in here is where everything






| utk malam, detik dan waktu ini, aku rasa 
cukup kot aku dgn olahraga..dh 
cukup puas rasanya aku berlari2, 
push my self to the limit sampai nk 
termuntah2, mengkejamkan diri 
sendiri pusing padang 5x, 8x, 10x, 
angkat beban 5kg, 10kg, 25kg, 
swimmg2 smpai terminum2 air, terkehel kaki,
berjemur smpai itam tgh panas, 
perut senak overload, kaki rasa nk tercabut, 
demam2 sakit otot, berbasikal pusing taman rumah,
tersembam tengah2 track,
tersungkur habes calar2 luka badan,
pitam2 atas track dan macam2 lagi..
 cian badan niee dipergunakan..











| dunia olahraga mmg menjadi salah 
satu dunia dan perkara yg aku suka 
sejak dulu.. kdg2 aku sggup 
ketepikan perkara lain demi utk 
olahraga..mungkin dah sebab minat 
kn..hmm..



| dari kiri: Mie, Malik, Ram & Deva




| mlm nie aku menamatkan dua acara 
400m & 4x400m dengan nombor yg 
tidak begitu memuaskan.. utk 400m, 
dpt no.5.., utk 4x400m dpt gangsa.. 
"Sowi KTSN, performance aku tahun 
nie menghampakan korg".. atleast 
alhamdulillah dpt gak pingat 
seketul.. walaupun mulanya mmg 
target nk menang tpi.., dah bukan rezeki..
tah blh nk wat pape gak.. 
aku mungkin kalah dalam pertandingan, tapi aku 
rasa aku menang sebab dpt tambat 
hati sendiri.. kenangan dapat join 
Team KTSN - Kolej Tun  Syed Nasir sgt2 manis..
terlupa jap padahal otot2 aku tgh sakit gelr2 nie..
 dpt kenal2 dieorg.. 
malik, ihsan, irfan, salwa, If, 
sun, ram, mark, deva dan ramai 
lagi.. terasa diri budak medic 
jap..haha.. sempat lagi tak klu nk 
tukar fakulti?? =))

| pengakhiran malam ini dalam 
kesakitan ini yg tak akan aku 
lupekan..akan aku kenang sakit2 
satu badan nie..trasa diri macam 
dah terlalu berusia..tapi mungkin 
lepas nie aku berhasrat nak tutup 
buku olahraga aku..tinggalkn hobi yg antara
aku paling suke..walaupn aku tahu 
ini perkara paling aku suke sejak 
skewl rendah lagi..,nak wat 
camne..biarlah kenangan olahraga 
ini tetap bersemadi dalam salah 
satu episod hidup aku.. mungkin 
lepas nie aku perlu membuka episod 
baru..xtahu lagi next episod apa yg 
akan bertandang menemui jodoh dgn 
aku.. ceyyy~~ ayat poyo jer..




| by the way, aku nak ucapkan terima 
kasih yg tak terhingga kepada semua 
kawan2 yg menyokong dekat dtg distadium 
atau yg dari jauh sntiasa mendoakan kejyaan aku..
jugk kepada coach2 dan cikgu2 yg pernah train aku sblm2 nie,
thnkz 4 all the commitment.. trima kasih 
sume..trima kasih kerana mnjadi pendorong 
pembakar semangat aku untuk larian 
ini.. "Trima Kaseh"

1 comment: